4 Aralık 2011 Pazar

Doktorda Almanca Konuşma ve Dialoglar

ıch muss einen arzt aufsuchen.
( bir doktora görünmeliyim)

ıch fühle mich gar nicht wohl.
(kendimi hiç iyi hissetmiyorum)

können sie mir einen guten arzt empfehlen?
(bana iyi bir hekim tavsiye edermisiniz?)

wo wohnt er?
(nerede oturur?)

wann hat er sprechstunde?
( muayene saatleri ne zaman?)

ıch fühle mich sehr schwach.
(kendimi pek halsiz hissediyorum.)

es ist mir heute gar nicht gut.
(bugün hiç iyi değilim.)

ıch habe mich erkeltet.
(üşüttüm)

der hals tut mir weh.(boğazım ağrıyor.)

ıch habe hier schmerzen.
(şuramda bir ağrı var)

ich habe fieber.
(ateşim var)

ıch habe mir den magen verdorben.
(midem bozuldu.)

ıch habe rücken schmerzen.
(sırtım ağrıyor.)

ıch habe verdaungsbescwerden.
(hazımsızlık var)

das atmen fellt mir schwer.
( nefes darlığım var)

ich habe husten.(öksürüyorum)

ich habe( kopfschmerzen,magen schmerzen,bauchschmerzen)
(başım,midem,karnım ağrıyor.)

ıch bin gestürzt und habe mir den arm verrenkt.(düştüm ve kolumda bir çıkık var)

mein bein ist gerbrochen.
(bacağım kırıldı.)

ıch habe keinen appetit.(iştahım yok.)

seit drei tagen habe ich nichts gegessen.
(üç gündür hiçbirşey yemedim.)

was darf ich essen?
(neleri yiyebilirim?)

wie oft soll ich diese arznei nehmen?
(bu ilaçtan günde kaç kez almalıyım?)

darf ich rauchen?
(sigara içebilirmiyim?)

Bu ilacın bana yan etkisi olur mu?
(hat dieses medikament nebenwirkungen?)

Ne zamana kadar bu ilacı kullanmam gerekiyor?
(bis wann soll ich das(dieses) Medikament einnehmen(anwenden)?

einnehmen= içmek,yutmak ( normal ilaçlar için hap,şurup vs.)
anwenden= sürmek (krem türü ilaçlar için.) kullanılıyor.

************************************************


ALMANCA SAGLIK İLE İLGİLİ ÖRNEKLER

Ich brauche einen Arzt---Bir doktora ihtiyacim var. Artz Erkek dr. Artzin Bayan Dr.

Ich bin krank--- Hastayim

Bitte rufen sie einen Arzt---Lütfen bir doktor cagirin!

Ich habe kopfschmerzen---Basim agriyor

Ich habe mich erkältet----Üsüttüm

Ich habe mich verletzt---Yaralandim

Ich habe Asthma--Astimim var

Ich bin Diabetiker---Diyet hastasiyim

Ich weiß meine Blutgruppe nicht---Kan gurubumu bilmiyorum

Ich habe zahnschmerzen --- Dis agrim var

Ich habe Magenschmerzen-- Karin (mide agrim var)


Augenarzt - göz doktoru
Chirurgen - operatör
Frauenarzt - jinekolog
Hautarzt - cildiyeci
Internisten - dahiliyeci
Kinderarzt - cocuk doktoru
Zahnarzt - disci

der Schmerzstiller- agri kesici
das Aspirin- aspirin
die Pille -hap
die Medizin- ilac
das Abführmittel -müsil
der Hustensirup -öksüruk surubu
das Schlafmittel -uyku hapi



Chirurg(en)- Cerrah(lar)/Operatör(ler)
Internist(en) -Dayilici(ler)
Medizin=Tip
Medikament= ilac

Fauenarzt-a genelde ->Gynäkolog (=masculine), Gynäkoligin (=feminine) derler
Hautarzta-ada ->Dermatolog/in
HNO (hals-nasen-ohren-arzt)= bogaz burun kulak uzmani
Arzt= Doktor (masculine), Ärztin= bayan doktor
'Ich habe mich erkältet' de olur 'Ich habe mich verkühlt' de olabilir 




**********************************


doktordan randevu alinmasi

A:Hallo, guten Tag
B:Hallo, mein Name ist ______ und ich möchte ein Termin.
A:Ja, kann morgen sein?
B:Okay, morgen um 15:00 Uhr bin ich frei
A:Okay tschüss bis morgen...

Türkcesi
A:Merhaba, iyi günler
B:Merhaba, benim adim _______ ve ben bir randevu istiyorum.
A:Evet, yarin olabilir mi?
B:Tamam, yarin saat 15:00 da bosum
A:Tamam görüsürüz...


Doktor öncesi Sekreterde;
 A.Hallo, Guten Tag.
 B.Hallo, Wie kann ich dir helfen?
 A.Ich fühle mich nicht gut.Ich möchte mich untersuchen lassen.
 B.Waren Sie schon mal bei uns?
 A.Nein.Ich komme zum ersten mal zu Ihnen.
 B.Haben Sie ihre Krankenkassekarte dabei?
 A.Ja.Ich habe schon dabei.Hier ist meine Krankenkassekarte.
 B.Okey.Bitte warten Sie im Wartezimmer.Sie kommen gleich dran.

 A.Merhaba, iyi günler.
 B.Merhaba, nasil yardimci olabilirim?
 A.Kendimi iyi hissetmiyorum. Muayene olmak istiyorum.
 B.Daha önce bize gelmismiydiniz?
 A.Hayir, ilk kez size geliyorum.
 B.Hastalik sigorta kartiniz yaninizda mi?
 A.Evet, yanimda.Buyrun hastalik sigorta kartimi.
 B.Tamam.Lütfen bekleme salonunda bekleyiniz.Sira birazdan size gelir.


a. Was haben Sie ?(Neyiniz var?)
b.Ich scwitze immer nachts und habe ich Halsschmerzen.(Geceleri sürekli terliyorum ve bogazim agriyor.)
c.Messen wir mal Ihren Blutdruck ! (Tansiyonunuzu bir ölcelim.)
d.Ihr Blutdruck ist hoch.(Tansiyonunuz yüksek.)
e.Ihr Blutdruck ist niedrig.(Tansiyonunuz düsük.)


Bewegen Sie nicht den Kopf.(Basinizi hareket ettirmeyiniz.)
Drehen Sie den Kopf.(Basinizi-saga,sola- ceviriniz.)
Heben Sie den Kopf.(Basinizi-yukari- kaldiriniz.)
Senken Sie den Kopf.(Basinizi -öne-eginiz.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı