4 Aralık 2011 Pazar

Ders 13: Prateritum (Di'li Geçmiş Zaman) - 1 Düzenli Fiiller

Iki tane gecmis zaman var: Perfekt ve Präteritum. Perfekt'i konusma dilinde, Präteritum'u yazi dilinde kullaniyoruz.
z.B -> Ich habe mich auf deinen Brief gefreut. = Mektubuna sevindim.
         Früher machte ich Sport in der Schule. = Eskiden okulda spor yaptim.

Ayrica 'nachdem' ile olusturulan yan cümlelerde de, Plusquamperfekt kullaniliyor. Bunun disinda Plusquamperfekt kullanilmak zorunda degildir. Türkcedeki 'Gecmis Zamanin Hikayesi'dir.
z.B -> Nachdem ich gefrühstück hatte, habe ich geduscht.
oder,   Ich habe geduscht, nachdem ich gefrühstück hatte. `= Kahvalti yaptiktan sonra dus aldim.


 Ich hoffe, dass ich euch bei euren Problemen helfen konnte.
 Size bu konuda yardimci yardim edebildigimi umuyorum.


**********************************************

Präteritum da perfekt gibi gecmis zamani anlatir, ancak aralarinda ufak tefek farkliliklar vardir. Bazen birbirinin yerine kullanilir bazen kullanilmasi mümkün degildir.

"Gestern regnete es." yerine "Gestern hat es geregnet" ayni anlamdadir...
"Ich wollte was sagen." ...bir sey söyleyecektim
yerine
"Ich habe was sagen wollen." de denebilir.

Türkce'ye genel olarak "simdiki zaman ya da genis zamanin hikayesi" diye cevrilebilir. Gel-ir-dim ya da gel-iyor-dum seklinde...
Ancak bu tür ceviri her zaman birebir bu sekilde olmaz.
Präteritum özellikle yazi dilinde, modalverb'lerde, konjunktiv II'de ve bazi deyimlerde kullanilir.
Masallarda bizdeki dolayli gecmis zamani anlatir. Bir varmis, bir yokmus vs. (Es war einmal.)



***************************************************************


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı